Geoblog.pl    mamaMa    Podróże    Jestem w podróży...choćby tylko w głowie 2009    Corvey

Corvey

Niemcy, Höxter

Dziś w Corveyu - dzień otwartych drzwi. Można zajrzeć prawie wszędzie, do miejsc, które normalnie są zamknięte lub zarezerwowane tylko dla grup. W przyzamkowej restauracji czekoladowa fontanna z egzotycznymi owocami, ciasta i ciasteczka, kawa, soki - oczywiście dla zwiedzających gratis! W przyzamkowej winiarni wino! W podziemiach kuglarze i grajkowie prezentują swoje sztuczki, zachęcają do średniowiecznych i klasztornych zabaw - do tego miód i chlebowy placek! Te podziemia są orginalne, wybudowane okolo 822 roku, służyły kiedyś mnichom, bo w Corvey przez 1000 lat mieścił się klasztor benedyktynów. Tysiąc lat pobożności. Dziś w tych piwnicach urządzane są uczty rycerskie, mnisie, książęce, śpiewane pijackie pieśni średniowieczne, rubaszne dziewczęta tańczą na stole i wlewają biesiadnikom miód do gardeł, żonglarze żonglują, a niektórzy są zakuwani w dyby...

A o Corveyu obszerniej innym razem, bo to długa historia...sprzed 1200 lat...

Viktor
Viktor - 2009-09-01 20:36
dzieki Pani na nowo odkrywam swiat, ma Pani zupelnie inne spojrzenie na otaczajaca nas rzeczywistosc, Pani teksty i zdjecia pozwalaja mi optymistyczniej widziec to co mam i co kocham albo tez kochac powinienem.A hoj.

mamaMa - 2009-09-01 21:25
A co "powinien" Pan kochac?

Viktor
Viktor - 2009-10-21 18:58
A mial byc dalszy ciag o Corvey, to juz prawie 7 miesiecy od Pani wpisu na ten temat ,a ja czekam i czekam i czekam i nic....

zula - 2019-07-19 05:59
I znowu bardzo smacznie i ciekawie...oj muszę gotować śniadanie- zgłodniałam i to mocno !

mamaMa - 2019-07-19 08:23
Mam podobnie, czytanie o jedzeniu to zguba dla talii;)

Zasoby: 1400 wpisów1400 5495 komentarzy5495 21946 zdjęć21946 1 plik multimedialny1