Geoblog.pl    mamaMa    Podróże    Jestem w podróży...choćby tylko w głowie 2011    Djolfa

Djolfa

Iran
Iran, Eşfahān

Armeńska dzielnica armeńskich robotników, których sprowadził sobie w roku 1605 szach Abbas Wielki. 30 000 chrześcijan, którzy otrzymali gwarancje i pozwolenie na praktykowanie swojej wiary. Ich biskupi posiadali władzę równą wysokim rangą politykom w rządzie Safawidów.
Nie zachwycę się tutaj niestety już niczym. Zdjęcia z pogromu Armeńczyków 1915 roku - płaczące rozdzierająco dzieci i ułożone na półkach odcięte głowy przysłonią mi na długo radosny obraz świata. Nie pomoże orginalny Abraham Rembrandta, ani malutka książeczka widoczna tylko przez lupę, ani na włosie zapisane zdanie. Wizyta w katedrze Vank przestraszy i umocni wizję okrucieństwa: freski znakomite, przedstawiające piekielność piekła, cierpienia ich mieszkańców, cierpienia świętego Grzegorza. Troche ulgi przynoszą wizje raju, ale już historie ze Starego i Nowego Testamentu od Adama i Ewy po ukrzyżowanie Chrystusa przywracają utracony zbrodniczy balans. Przytłaczające, nieprzyzwoicie kolorowe malowidła doskonale wyraźne i dokładne. Co za miejsce!

ciekawskii
ciekawskii - 2011-06-14 16:12
prosze Pani: a co tam na tym wlosie bylo napisane-witamy?

Wiedzacy
Wiedzacy - 2011-06-14 16:15
Ty ciekawski !. Tam bylo napisane zdjac buty ale skarpetki mozna zostawic bo zapach bylby jeszcze wiekszy -naturalnie w meczecie

mamaMa - 2011-06-15 10:14
Żadnych podejrzanych zapachów tam nie ma, bo to kościół, nie meczet.
A co na włosie było...nie pamiętam, byłam zaszokowana wspomnianymi zdjęciami i nie rejestrowałam już niczego więcej. Możliwe, że mi się przypomni, wszystko jest możliwe.

wiedzacy (znowu)
wiedzacy (znowu) - 2011-06-15 15:19
no to jestam "zaszpanowany"czy sie Pani przypomni a tak nawiasem na pamiec sa dobre orzechy wloskie albo tabletki Tebonin

mamaMa - 2011-06-17 19:22
Wybieram orzechy, choć obawiam się, że mnie już nic nie pomoże...

Zasoby: 1400 wpisów1400 5490 komentarzy5490 21946 zdjęć21946 1 plik multimedialny1