Geoblog.pl    mamaMa    Podróże    Jestem w podróży...choćby tylko w głowie 2011    Olszański

Olszański

Czechy
Czechy, Praha

Spotykamy tu studenta, który się spalił, profesorów, chińskiego artystę, pioniera czeskiej turystyki, aktorów, generałów, dzieci i kokietki. Patrzą na nas nieprzemijającym spojrzeniem i nareszcie uchwyconą wiecznością.
Jest ich około 2 milionów.
Największy cmentarz Pragi.
O pięknym poranku.
O pięknym słońcu.
Z łagodnością, którą można znaleźć tylko wśród grobów.
Różnie poukładane życia, fantazyjne, czasem dramatyczne pomniki i wizerunki jednego Boga pod wieloma postaciami.
Niby przpadkiem tu jesteśmy, ale to żaden przypadek. Niezaplanowane, bez mapy czy przewodnika, ale prowadzone duszami martwych ciał, dobre spojrzenie na przyszłość.
Wyjeżdżamy z Pragi uspokojeni, naładowani dobrymi uczuciami i napełnieni takimiż emocjami.
Spokój kiedyś znajdziemy wszyscy.

zula - 2011-08-06 15:19
Stare cmentarze mają przedziwny urok - to miejsce pamięci i historii . To miejsce spoczynku ludzi , którzy pozostają w sercach bliskich na długie lata .

"Szef CBA"
"Szef CBA" - 2011-08-08 17:25
co tam przeszlosc, najlepiej o przyszlosc dbac na cmentarzu tak jak Rycho,Zdzicho..Grzechu.. i tylu innych "polytkow" w Polsce

mamaMa - 2011-08-08 22:55
Przeszedł mnie dreszcz grozy przy komentarzu Szefa CBA. Mam nadzieję, że nie proroczo. Mam nadzieję, że o innym stanowisku tu mowa.
Mam nadzieję na spokojne dziś, czego wyjątkowo wszystkim życzę.