Geoblog.pl    mamaMa    Podróże    Jestem w podróży...choćby tylko w gÅ‚owie 2017    WzdÅ‚uż Panke - część III
2017

Wzdłuż Panke - część III

Niemcy, Karow

Panke cichnie, jak przez męża Fryderyka opuszczona Elżbieta Christine, która zapewne niejedno westchnienie rozpaczy w stronę cicho pluszczącej rzeczki posłała.
Płynie sobie ona, owa Panke, niepozornie przez pałacowy park, nieświadoma czekającego ją wielkiego miasta. My świadomie i z przyjemnością powtórnie przemierzamy jego dróżki łaskotane a to słońca promieniem, a to deszczu zamgleniem. Opuszczamy go w końcu długą aleją, która z jednej strony prowadzi do pałacu Schönhausen, z drugiej do ruchliwego i rozkopanego skrzyżowania, które odstrasza i nie daje nadziei na sielankę wsi. A jednak tuż za nim Panke wita tunelami wędrownego szlaku otulonymi jesiennym w ciepłe kolory pomalowanym liściem i stawami (Blankenburger Karpfenteiche), w których wodach kąpieli zażywają i wierzby i kaczuchy.

Docieramy do miejsca, w którym Panke rozdwaja się na Nordgraben i traci (albo idąc w drugą stronę – nabiera) swój miejski charakter, zamieniając się w malutką rzeczkę, pozbawioną o połowę swojej objętości. Ogródki działkowe i Panke płynie wzdłuż autostrady A 114, a wędrówce towarzyszy hałas naszych ludzkich potrzeb i pośpiechu. Jednak kwiat, liść czy tęcza umilają tę nieoczekiwaną dźwięku kakofonię. Docieramy do Karow, starej wsi wcielonej do Berlina w 1920 roku, by zakończyć tutaj na stacji kolejki etap trzeci tej rzecznej wędrówki.

• zdjÄ™cie
zula - 2017-10-12 07:50
Miło jest powędrować o poranku gdy za oknem nie widać...jeszcze słońca, gdy codzienne obowiązki na nas czekają!
To kropla radości w szarości - dziękuję :)

mamaMa - 2017-10-12 20:10
Ciesze sie bardzo, ze moglam sprawic Ci odrobine przyjemnosci:-)

Mirka66
Mirka66 - 2017-10-13 14:57
Też bym chciała pospacerować tam przed świtem.

BPE - 2017-10-16 11:39
jeszcze nie jesiennie, ale bardzo romantycznie .....

Marianka
Marianka - 2017-10-22 06:01
Przyłączam się do Panke - też nie chce mi się wierzyć, że duże miasto jest tuż za miedzą!

mamaMa - 2017-10-22 11:48
marianko, komentarze pisane o trzeciej, szóstej i ósmej w nocy kiedyś wywołałyby moje podejrzenia o szalonych, rauszowych poczynaniach - dziś wiem kto się za tym kryje - ciesze się, ze mogłam być bezsenną nocą obecna:-)

Zasoby: 1402 wpisy1402 5501 komentarzy5501 21979 zdjęć21979 1 plik multimedialny1