Geoblog.pl    mamaMa    Podróże    Jestem w podróży...choćby tylko w głowie 2011    Dostojny, dumny, hardy

Dostojny, dumny, hardy

Rosja
Rosja, Sankt Petersburg

Zmęczenie o petersburskim poranku jest miłe.Leniwe, ociężałe i mocne, jak miednyj wsadnik, obok którego nocujemy. Potęga tego pomnika, budowanego przez 4 miesiące, zaraża. Na początku niby nic, później jednak ho, ho, ho.Jeszcze jeden raz spacer nad wzburzoną Newą, jeszcze jeden raz Newskij Prospekt, głębokie metro i ruska kawa w plastikowym kubku. Łatwo się odnaleźć w tej byłej stolicy. Mimo wszystko ludzie uczynni, a prostota wiary w jakoś to będzie, byle do przodu, nastraja radośnie i buńczucznie.

Wyjeżdżamy, opuszczamy Sankt Petersburg z głuchym uczuciem sytości.

Wenecją północy dla mnie się nie okazał.

Dostojny, to fakt.

Bogaty.

Dumny i hardy.

Wzburzony.

Szalony brakiem zmierzchu.

Wokół niego tyle do odkrycia bez huku pędzących aut i gwaru rozbieganych turystów. Że też nas tak wszędzie pełno. Zdawałoby się, że musi nastąpić koniec, urwie się ten turnus znienacka, bo wszyscy już wszystko zobaczyli, ale jednak nie. O każdej porze, w najróżniejszych zakamarkach świata zwiedzamy, odwiedzamy, podziwiamy, męczymy się święcie sycąc oczy i aparaty bez strudzenia.

zula - 2011-12-29 20:03
Jak wspaniałe to zmęczenie - ...gdy nogi bolą i ręce są coraz bardziej ciężkie od trzymania aparatu ...a jeszcze coś trzeba po drodze wyczytać !-
Cudowne poznawanie świata !

BoRa
BoRa - 2011-12-30 10:49
Twój wpis "O każdej porze, w najróżniejszych zakamarkach świata zwiedzamy, odwiedzamy, podziwiamy, męczymy się święcie sycąc oczy i aparaty bez strudzenia." powinien zostać wybrany na motto przewodnie Geobloga :-)
pozdrawiam i życzę Wszystkiego dobrego w Nowym 2012 Roku. BoRa

zula - 2011-12-30 14:07
Pomysł wspaniały !!!

podggladajacy (od czasu do czasu ab und zu
podggladajacy (od czasu do czasu ab und zu - 2011-12-31 22:03
i ja tam y tym Piotrogrodzie bylem izwienities ale Leninu ja nie wstrieczil in

Zasoby: 1400 wpisów1400 5490 komentarzy5490 21946 zdjęć21946 1 plik multimedialny1