Geoblog.pl    mamaMa    Podróże    Jestem w podróży...choćby tylko w głowie 2013    Kuracyjna wanna

Kuracyjna wanna

Niemcy, Belzig

Bad Belzig nosi od 2010 roku słówko Bad, jak oznaczenie dla swoich kuracyjnych właściwości (Geoblog musi się zaktualizować, tutaj Belzig tylko bez Bad:-)). Być może odczuł to na własnej skórze Martin Luter, który głosił kazania w tutejszym kościele w roku 1530 i podobno pozostawił po sobie lipę. Miasteczko niszczone było przez wojska hiszpańskie, a nawet szwedzkie, spaliło na pewno 6.VI.1665 roku na stosie "swoją" czarownicę Hedwig Rösenmann. Być może właśnie do tego niechlubnego wydarzenia nawiązali naziści z pobliskimi oddziałami obozu koncentracyjnego Ravensbrück.
Bad Belzig ma jednak jeden z bardzo ważnych elementów, który kiedyś przyciągał dostojników, urzędników, wrogów, a dziś turystów - zamek Eisenhardt, z obowiązkową historią miłosną nieszczęśliwie zakochanego rycerza Tomasza i księżniczki, córki właściciela zamku. Oboje oddali się w objęcia śmierci i podobno od czasu do czasu można białą damę na grubych murach głęboką nocą zobaczyć...
Dla nas jest tylko biała wanna w prześlicznym pokoju, który sobie w zamkowym hotelu wynajmujemy na dwie noce. Sen jest mocny i długi, jakby duchy nie życzyły sobie dodatkowej i obcej publiczności.