Geoblog.pl    mamaMa    Podróże    Jestem w podróży...choćby tylko w głowie 2013    Jazz w towarzystwie wieży radiowej

Jazz w towarzystwie wieży radiowej

Niemcy, Charlottenburg

Pianocafe w niedzielny poranek rozbrzmiewa muzyką płynnie przylegającą do ucha i serca nie wyłączając nóg. Z zewnątrz jak zwykły sklep na rogu wyglądająca kawiarnia (na obrazie oddana zdecydowanie ładniej...), w środku zachwyca: tortami i ciastami, ciasteczkami najróżniejszych kształtów, kolorów i smaków oraz kolekcją instrumentów umieszczonych na ścianach, parapetach i wszelakich wolnych miejscach. W jednym rogu fortepian i kontrabas, w drugim malarka przy śniadaniu, po którym inspirowana kwiatem w doniczce zaklina bądź odkrywa przed je niewidzącymi twarze rusałek w nim skryte. Jazz...Bossa nova...
Z Pianocafe niedaleko do wieży radiowej, czyli berlińskiej wieży Eiffla. Wysoka na 146,7 metrów, powstała w połowie lat 20-tych minionego wieku, uroczyście otwarta podczas 3. Niemieckiej Wystawy Radiofonii. Dumnie obwieszcza się, że to stąd właśnie wyemitowano 1932 roku pierwszy na świecie program telewizyjny, jak również, że jej budowa obeszła się bez żadnych ofiar śmiertelnych, co nie oznacza, że takowych nigdy tutaj nie było. 19.VIII. 1935 roku wybuchł pożar w pobliskiej hali targowej, który szybko rozprzestrzenił się i zajął również wieżę radiową. Śmierć w płomieniach poniosły trzy osoby.
Na wieżę wjeżdża się windą. W środku stalowej konstrukcji z subiektywnie cienką podłogą pod stopami, pokonując wszelkiego rodzaju lęki i nie patrząc w dół (można spróbować wtulić się w jakiś ciepły, stojący tuż obok kołnierz) wybrać się w tempie 4 metrów na sekundę trwającą podróż na platformę widokową. Obawy mijają jak ręką odjął, ich miejsce zajmuje ciekawość: co widać, jak się to nazywa, gdzie jest to, co znamy i kochamy, dokąd prowadzi droga ta bądź inna. Wracając w tym samym tempie na dół, można wysiąść na wysokości 50 metrów w restauracji, podziwiając przy posiłku lub lampce niemieckiego wina wciąż piękne widoki.

zula - 2013-11-11 13:12
Nie wiem co lepsze ...czy tort czy dzwięk jazzu?
Mieszanka z pyszną kawą wyśmienita!
Widok z wieży,że aż dech zapiera-piękny...i dopowiem w przyszłym roku ruszam do Berlina:)

BoRa - 2013-11-11 16:20
Właśnie wróciłam z Berlina, więc może nasze drogi gdzieś się skrzyżowały a my nic nie wiedząc o sobie minęłyśmy się w tłumie. Pozostaną nam tylko opisy na geoblogu.
pozdrawiam,

mamaMa - 2013-11-11 16:58
Zula, to swietnie - do Berlina, koniecznie do Berlina!!! Zapraszam!
BoRa - to mijalysmy sie na pewno, mieszkam tu, w tym chaotycznym i jednak zaskakujacym Berlinie. Nastepnym razem daj znac - moge wiele polecic:-) I czekam na opisy - Berlin Twoim okiem!

marianka - 2013-11-15 13:17
Kusicie, kusicie mnie wszyscy tym Berlinem ostatnio zewsząd!
Powrotna Bossa Nova;)?

mamaMa - 2013-11-15 19:34
Marianko - daj sie skusic!!!

BPE - 2013-11-16 18:30
ja się dałam skusić.....lata temu.....rozmach przebudowy wschodniej części robił wtedy nieziemskie wrażenie.......
widok z wieży super.....

BoRa - 2013-11-17 23:03
oj to się zgapiłam, szkoda!
pozdrawiam,
BoRa

PS muszę się w końcu zabrać za mój wpis z Berlina.

carski soldat - niech zyja Romanowie
carski soldat - niech zyja Romanowie - 2013-11-21 18:49
ja byl w Berlinie w 1945 roku jako krasno armiejec a potem jeszcze 13 sierpnia 1961jak my ten mur budowali, no nie powiem panie byla piekne nie to co teraz bo wzrok slaby

pamar
pamar - 2014-01-07 08:22
"Chudeusz" - pierwsze co zobaczyliśmy po wyjściu z autobusu :)