Geoblog.pl    mamaMa    Podróże    Oni, mijani    Ottomar

Ottomar

Niemcy, Borgholz

Ottomar jest pasterzem. Najprawdziwszym. W dodatku wędrownym. Tak! Od dziecka chciał pracować ze zwierzętami i zawód pasterza wydał mu się idealnym - był wolny. Owce, psy, łąki to tu to tam. Całe swoje życie spędził w ten właśnie sposób, żyjąc z wiatrem, słońcem i gwiazdami za pan brat.
Zobaczyłam go przed pięcioma laty w Düsseldorfie nad Renem. Oniemiałam. W środku tego wielkiego miasta, tego całego Zagłębia Ruhry, w ciszy i spokoju stał i doglądał swoich zwierząt pasterz. Mieszkał w przyczepie campingowej, miał jeden talerz, jeden widelec, jedną łyżkę i jeden garnek, ale noży za to całą masę. Taki był jego wybór i tylko z tym był naprawdę szczęśliwy.
Od roku mieszka w Borgholz, w murowanym domu, próbuje cieszyć się emeryturą i wspomina minione 71 lat. Nie bardzo mu to wychodzi. Widać go na łące wśród paru kóz i owiec. Stoi na wzgórzu i czeka na wiatr. Tylko wtedy czuje się prawdziwie wolny.

Ottomar zmarł 08.I.2013 roku...

Gall Anonim
Gall Anonim - 2009-09-30 14:41
Byl naprawde szczesliwy a jest wolny tak to mozna rozomiec.Sam sobie jest panem. sterem zeglarzem, tak to jakos napisal poeta ale czy mu kiedys czegos nie brakowalo tego nie wiem, a jezeli brakowalo to nie byl szczesliwy, czy czlowiek samotny moze byc szczesliwy przeciez czlowiek to animal sociale tak to sie jakos nazywa. Ale w tym opisie jest jedna sciema on wyglada na nawyzej 40 lat,nie przypisala mu pani 30 lat a moze nawet 40? i ta renta. Niech Pani bedzie szczera

mamaMa - 2009-09-30 20:19
To zdjecie sprzed ok. 40 lat, dzis Ottomar ma 71.

Gall Anonim
Gall Anonim - 2009-09-30 21:44
to mnie uspokoilo, bo przystojna bestia....teraz moge spac spokojnie i snic... Ja bym nie dal Damie zdjecia z przed 40 lat. Dziekuja i pozdrawiam.